Tari̇hçe
Mentos'un ferahlık dolu öyküsünü keşfetmek için aşağı doğru in!
1900
Van Melle kurulduVan Melle Breskens, Hollanda'da kuruldu.
1932
Mentos efsanesi̇ doğuyorPolonya'ya giden trenlerden birinde "Michael ve Pierre Van Melle kardeşler" de yerlerini almıştı. Kardeşlerden Pierre'in aklına ansızın taptaze bir fikir geldi. Neden nane aromalı draje bir şekerleme yoktu? Ve bunu neden kendileri yapmıyordu? İşte, hikaye böyle başlamıştı. Mentos fikri bir trenin vagonuna atlamış ve onu hayata geçirecek kardeşlerle bugüne doğru yolculuğa çıkmıştı. O an, ferah yeni dünyanın başlangıcıydı.
1946
Perfetti kurulduPerfetti, Milano yakınlarındaki Lainate şehrinde kuruldu.
1950
Yeni̇ Mentos üreti̇mi̇Rotterdam'da başlayan Mentos üretimi, Fransa, Almanya ve İngiltere'den gelen ilk uluslararası siparişlerle dünyaya yayılıyor, farklı çeşit ve eşsiz tatlarıyla raflardaki yerini alıyordu. Mentos dünyayı, dünya da Mentos ferahlığını keşfediyordu…
1960
Mentos klasi̇k rulo ambalajindaDünya sallanıyor… Fonda rock'n roll, sokakta mini ve maksi modası ile 50'lerin tohumları patlamaya hazırdı. Müzikte, mimaride, modada ve insan yaşamına dair her şeyde dönüşüm yıllarıydı. İşte tam bu sırada Mentos müthiş devrimini gerçekleştirdi: Mentos ilk defa rulo paketi ile raflardaki yerini aldı... 60'larda dünya, Mentos'un draje devrimi ile değişim rüzgârlarını bir kez daha hissetmişti.
1976
İlk tv reklamiMentos ilk ferahlık temalı reklam filmi ile televizyonlarda gösterime girdi. Bütün dünya çiğnenen draje şekerin ferahlığını seyre dalmıştı…
1992
Mentos ferahliği Türki̇ye'de!Takvimler 1992'yi gösterirken, Türk tüketici Perfetti distribütörlüğü sayesinde Mentos ile buluştu. Mentos ferahlığı kısa sürede Türkiye'yi sarmaya başladı.
2001
Perfetti Van Melle bi̇rleşmesi̇Mentos, yeniçağa büyük ve önemli bir atılımla başlayacaktı. İki dev gıda şirketi Hollandalı Van Melle ile İtalyan Perfetti birleşmişti. Mentos artık gittikçe daha fazla kişiye eşsiz tadını ulaştıran, çok daha güçlü ve global bir markaydı!
2007
Mentos, ilk karpuzlu şekeri takdim ederTürkiye’nin ilk ve tek sakızlı draje şekeri Mentos, bir ilki gerçekleştirdi. Kasım 2007’de Mentos Karpuzlu, ülkemizde çok sevilen karpuz aromasıyla Mentos severlerin beğenisine sunuldu.
Nane ve karışık meyve aromalı çeşitleriyle beğenilen Mentos, yeni karpuzlu çeşidiyle de şekerseverlerin kalbini fethetti. Gerek ambalaj, gerekse farklı tatlarıyla keyifli ve eğlenceli bir marka imajı çizen Mentos, yeni “Karpuzlu” çeşidiyle de bu alandaki öncülüğünü devam ettirdi.
2008
Damla sakızı Mentos ile buluştuTürkiye’de en çok sevilen aromalardan olan damla sakızının geleneksel lezzeti 2008 yılının başlarında Mentos’un çılgın şekeriyle buluştu!
Türk Mutfağı’nda muhallebiden reçele, kuzu yemeklerinden kahveye kadar bir çok tarife lezzet katan damla sakızı Mentos’un içinde de yerini aldı. Türkiye’de ve dünyada bir ilk olan Damla Sakızlı Mentos, geleneksel tadımız olan damla sakızını yine alanında bir ilk olan sakızlı draje şeker ile buluşturdu.
2008
Mentos Şişe LansmanıMentos'un 120 g’lık şişe ambalajı maksimum ferahlığı evde, arabada, okulda, ofiste her an yaşamak için özel olarak tasarlandı!
2008
Türkiye’nin ilk kuş üzümlü şekeri Mentos Berry MixMentos, kırmızı meyveleri bir araya getirdiği Mentos Berry Mix’i tüketicilerin beğenisine sundu. Yaz aylarının en sevilen meyvelerinden çilek, ahududu ve kuş üzümü ilk kez Mentos Berry Mix’te buluştu.
Bir şekerde ilk kez kuş üzümü aroması sunan Mentos Berry Mix, yeni tatlar denemekten hoşlananlar için kaçırılmayacak bir seçenek oldu. Yılın moda rengi morun hakim olduğu, göz alıcı meyve görselleriyle bezenmiş ambalajı ise eğlenceli ve sofistike bir imaj yarattı.
2009
Mentos RAINBOW Lansmanı7 farklı Mentos çeşidini tek bir pakette tüketicilerin beğenisine sunan Mentos Rainbow raflarda yerini aldı!
2009
Extra Mint: En yoğun nane aroması şimdi Mentos’ta!“Mentos Extra Nane ile havanız değişsin!”
Nane severlerin rüyası sonunda gerçek oldu! Yeniliğe doymayan sakızlı draje şeker Mentos, bomba gibi bir ürünle yine sınırları zorladı ve Mentos Extra Nane’yi beğenilere sundu. Keskin aromasıyla fark yaratan yeni Mentos Extra Nane’yle eğlence başladı.
Yepyeni Mentos Extra Nane, 2009’a yeni yılda parlak gece mavisi rengi ambalajında, çarpıcı, gizemli, çok havalı ve tamamen farklı bir imajla tüketicilere “Merhaba!” demiş oldu.
2009
Mentos Rainbow: “Gökkuşağı şeker olsa! Onu çiğneye çiğneye yesem...”Mentos severler tarafından merakla beklenen ve en çok ilgi gören 7 meyve lezzeti, takvimler 2009 yılının Nisan ayını gösterdiğinde, Mentos Rainbow’un renkli lezzet dünyasında bir araya geldi. Üzüm, ananas, çilek, karpuz, portakal, ahududu ve elma aromalı Mentosların her biri ayrı bir renk, her rengi ayrı bir lezzet!
İnsanda hayranlık duygusu uyandıran gökkuşağından ilham alarak tasarlanan yeni Mentos Rainbow, ambalajıyla da farklılığını gösterdi. Her aromanın temsil ettiği renklerle tasarlanan ambalajı sayesinde, istediğiniz lezzeti ambalaj üzerindeki rengi sayesinde kolayca bulabilmeniz için hazırlandı.
2009 yılı devam ederken Mentos Nane ile iletişime devam etti. "Karşı Konulmaz Mentos Ferahlığı" sloganı ile büyük ilgi uyandıran Çamaşırhane konseptli reklam kampanyası ekranlarda gösterime girdi!
2009
Dayanılmaz İkilinin Buluşması: Mentos Fresh ColaEğlence ve yeniliklere doymayan Türkiye’nin tek sakızlı draje şekeri Mentos, vazgeçemediğimiz nane ve meyve çeşitlerinden sonra bambaşka bir lezzeti yarattı. Mentos ferahlığı herkesin çok sevdiği kola aroması ile buluştu!
Mentos Fresh Cola çarpıcı kırmızı renkli ambalajıyla 2009’un ikinci yarısında raflarda yerini aldı.
2009
Çılgın ve Eğlenceli Yeni Masa Arkadaşın: Mentos BuddyMentos, havalı, sıra dışı iletişimiyle tüketiciyle buluştu: Mentos Buddy, masa üstüne yerleşerek eğlenceli bir macera sunacak en yakın masa arkadaşı olmaya geldi. Bu eğlenceli arkadaş hınzır mı hınzır, sevimli mi sevimli, iştahı da pek yerinde… www.mentosbuddy.com’a üye olarak Mentos Buddy ile tanıştıktan sonra, Buddy’yi bilgisayara indirerek başlayan bir oyun. Amaç ise, Buddy her acıktığında Mentos yedirerek yarışmada puan kazanıp büyük ödüllere ulaşmak!
Mentos Buddy kampanyası yapıldığı dönemde orjinalliği ve devamlılığı sayesinde, tüketicinin uzun süre boyunca ilgi odağı olarak kaldı.
2010
Mentos Karpuz AhududuMentos, bayramın coşkulu eğlencesine 7 Mentos Karpuz + 7 Mentos Ahududu Şekerleri Lezzet Kattı. Türkiye’nin çok sevdiği Karpuz ve Ahududu aromaları, Mentos 7+7’nin aynı paketinde bir araya geldi. Mentos’un tüm dünyada ikon haline gelen rulo paketinde 7 Karpuz + 7 Ahududu aromalı draje şeker, ayrı taraflarda yer aldı.
İstediğiniz lezzetten başlayarak, istediğiniz lezzete geçebileceğiniz Mentos 7+7’de sıradanlığa yer olmadığını tekrar göstermiş oldu.
2010
Mentos Buddy iPhone OyunuHınzır mı hınzır, sevimli mi sevimli, sanal alemdeki en yakın arkadaş Mentos Buddy, katılım rekoru kıran internet yarışması, masa üstü aplikasyonu ve binlerce facebook hayranının ardından iPhone’a özel eğlenceli oyunu ile her an yanınızda olmaya geldi.
Yeni nesil mobil mecraların en popüleri haline gelen AppStore’a özel Mentos Buddy oyununda, Buddy uçağına atlıyor ve Mentos’un karşı konulmaz ferahlığını gençlere ulaştırmak üzere yola çıkıyor.
2010
Mentos TWO: İçinde İki Lezzet SaklıÇıtır draje kaplaması ve içindeki yumuşacık sakızı ile tüm dünyada ikon haline gelen Mentos, taklit edilemeyen eşsiz bir formüle sahip. Mentos, bu özel formülünü, farklı bir teknoloji kullanılarak üretilen yepyeni ürünü ile bir adım daha öteye taşıdı. Çıtır draje kaplamasındaki çilek tadını, içinde saklanan yeşil limon aroması ile bir arada sunan yeni bir Mentos: Mentos TWO.
Mentos Two’nun adı, iki farklı meyve lezzetini, dışı pembe çilek rengi içi ise limon aromasının sarısından oluşan iki renkli draje şekerinde buluşturmasından geliyor.
2012
Mentos tutti frutti ve Mentos mintensity lansmaniMentos Tutti Frutti, meyve tatlarının mükemmel birleşimi olan Tutti Frutti aroması ile balonlu sakız tadında raflarda yerini aldı! Mentos Mintensity ise, içerisinde soldan sağa doğru sıralanan 6 adet Nane, 4 Yeşil Nane, 2 Keskin Nane ve 2 Ekstra Nane - Air Action drajesiyle “Adım Adım Artan Ferahlık” formülüne sahip. Paketini açtığınız anda başlayan ferah esinti, sonlara doğru yerini serin bir rüzgara bırakacak..
2013
Mentos NOWMINTS LansmanıYepyeni NOWmints ürün ailesi, şeker keyfine bambaşka bir boyut getiriyor. Mentos NOWmints, şekersiz mini tablet formu ve göz alıcı ince metal kutusu ile Türkiye'de bir ilk!
2014
Mentos tadi ne lansmaniMentos Tadı Ne, Mentos`un AR-GE uzmanları tarafından geliştirilen, özel lezzetlere sahip doğal aromalar kullanılarak yaratılmış gizemli bir formüle sahip. Öyle ki; bu sır gibi saklanan formül, sadece onu yaratan uzmanlar tarafından biliniyor!
2015
3 Gurme Lezzet Tek Pakette Buluştu: Yeni Mentos DelightTüm dünyada yenilikçi tatlarıyla şeker severleri peşinden koşturan Mentos’un yepyeni ürünü Mentos Delight, 2015 yılının ikinci yarısında raflarda yerini aldı.
Eşsiz gurme tatlar; Vanilya, Karamel ve Fındık, Mentos Delight ile tek bir pakette buluştu.
Cezbedici kokusuyla Vanilya, yoğun lezzetiyle Karamel ve enerji deposu Fındık aromalarıyla; Mentos Delight Türkiye’de bir ilki gerçekleştirdi.
2015
Mentos Pop Ins'le Eğlenceyi Yaşa!Şeker severlerin vazgeçilmezi Mentos, her açıdan farklı bir konsepte sahip, iddialı ürünü Mentos Pop Ins ile eğlenceli bir dünyanın kapılarını araladı.
Mentos’un klasikleşen rulo formundan farklı ilk poşet ambalajı, tamamen pop art çizgiler taşıyan özel ambalaj tasarımı ve birbirinden lezzetli, yumuşak draje şekerlemeleri ile Mentos Pop Ins tüm dikkatleri üzerine çekmeyi başardı.
2016
Çikolata ve Karamelin Sıra Dışı Birlikteliği: Mentos ChocoKalbinde sakladığı enfes çikolata dolgusunun etrafını saran yumuşak karamel şekerlemesi ile iki gurme tadın mükemmel uyumu Mentos Choco drajelerinde buluştu.
Sımsıcak renkli rulo ambalajıyla raflarda yerini aldı.
2016
Mentos MentorsHappy Accident TV kampanyasının ardından yine 2016’nın Mart ayında Mentos'un “İnsanlarla iletişime geçmek kolay, ufak bir yardımla ;)” sloganından yola çıkarak yeni konumlandırmasına duygusal bir boyut kazandırdığı "Mentos Mentors" internet kampanyası yayına girdi. Minik mentorların insanlarla iletişim kurma konusunda sıkıntı yaşayan yetişkinlere yardımcı olduğu videolar izleyenler tarafından büyük sempati ve beğeni kazandı.
2017
Mentos 2h Clean BreathFormülündeki manolya ve çinko sayesinde 2 saat boyunca temiz ve ferah nefes sağlayan Mentos 2h Clean Breath nane ve yoğun nane aromalarıyla raflardaki yerini aldı.
2017
“Tazele Kendini” : Mentos Live FreeÇiğnenen draje formuyla tüm dünyada bir ikon haline gelen Mentos, ilk kez bonbon şekerleme formundaki Mentos Live Free ürünleriyle tüketicilerle buluştu. Yeni Mentos Live Free’nin, şeker içermeyen ve doğal bir tatlandırıcı olan ‘Stevia’ özlü dört farklı çeşidi bulunuyor. Şık siyah kutu ambalajı sayesinde raflarda hemen fark ediliyor.
MENTOS LIVE FREE, C vitaminli Çilek ve Limon, ferahlatan Nane ve Okaliptüs aromalarıyla nefesinizi rahatlatan tazeleyici bir esinti yaratıyor.
2017
Mentos Pure Fresh Sakız Ferahlığı Nano Şişede!Tüm dünyada çiğnenebilen draje şekerleri ile herkesin fenomeni olduğu Mentos, nano boy şişesindeki Mentos Pure Fresh sakızları ile fark yarattı. Türkiye’de ilk kez tüketicinin beğenisine sunulan nano şişedeki Mentos Pure Fresh sakızlar, içeriğindeki yeşil çay ekstraktı sayesinde “ferah bir nefes” sunuyor. Nane ve Yeşil Nane aromalı Mentos Pure Fresh drajelerinin sıvı dolgusu ise benzersiz yoğunlukta bir ferahlık deneyimi yaşatıyor.
2018
İnsanları Tanıştıran Şeker Mentos "Say Hello""Merhaba" demenin daha iyi bir yolu olsa nasıl olurdu?
Mentos, yeni ve sıradışı ürünü Mentos Say Hello ile merhaba demenin birbirinden eğlenceli, yepyeni yollarını sunuyor.
2019
Mentos, iletişim kurmanın yollarını anlatıyor!Mentos’un, 2016 yılından bu yana sahiplendiği “Arkadaş edinmek için ufak bi’ yardımcı” konumlandırmasını destekleyen yeni kampanyası “Mentos WiFi”, önceki yıllarda yapılan ‘Mentos Mentors’, ‘Mentos Narrator’ ve ‘Mentos Say Hello’ reklam filmlerinde olduğu gibi “arkadaş edinme” konusuna odaklanmış olarak karşımıza çıkıyor.
Yeni filmde iletişime geçmenin yolları anlatılırken, bunun aslında o kadar da zor olmadığı eğlenceli bir şekilde ifade ediliyor. Filmde, Mentos’un insanların birbiriyle iletişime geçmesi için o ilk adımda ufak bi’ yardımcı olduğu vurgulanıyor. Mentos sosyal duvarları yıkıyor, girişkenliği öne çıkaran senaryolarla insanları birbirine bağlıyor.
2020
Mentos Bu Mu? Şu Mu?Mentos marka konumlandırması olan “iletişim” temamızı bu kez ürünlerimizin üzerinde işleyerek her bir drajede farklı seçeneklerle yer aldık.
Mentos “Bu mu? Şu mu?” Meyve ve Mentos “Bu mu? Şu mu?” Nane ürünlerimizde bulunan birbirinden farklı 35 baskılı draje ile tüketiciye neşeli anlar yaşatmayı hedefledik. Üzerlerindeki “Korku-Komedi”, “Kedi-Köpek”, Aşk-Para” gibi derin sohbetlere sürükleyecek konularla tüketicilere eğlenceli vakit geçirme fırsatı sunduk.
2021
Mentos CleanBreath #FerahlığıHissetTürkiye’de ilk ve tek ‘2 saat temiz nefes’ sunan serimizi, 2017 yılında tüketiciyle buluşturduk. 2017 yılından beri giderek büyüyen Mentos Clean Breath ailesi, çinko ve manolya içeren özel formülü ve 3 katmanlı tablet teknolojisi sayesinde ‘2 saat temiz nefes’ sağlıyor.
Kolay taşınabilen kutu formatı ve 4 farklı tat seçeneğiyle Mentos Clean Breath, ihtiyacınız olan her ortamda yanınızda olacak.
Yemek yedikten sonra sevdiği kızla karşılaşan ve nefesini ferahlatma ihtiyacı duyan bir gencin hikayesini eğlenceli bir dille anlattığımız reklam filmimiz ise TV ekranlarında ve dijital platformlarda tüketiciyle buluşturduk.